Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is het proces waarbij zoekmachines geholpen worden om het juiste – uw! – antwoord te geven op gebruikersvragen. SEO zorgt ervoor dat uw website hoger op de resultatenpagina van de zoekmachine staat dan die van uw concurrenten, waardoor er meer verkeer en mogelijk meer business naar uw website geleid worden.

Zoekmachines beogen gebruikers het best mogelijke antwoord op een zoekopdracht te geven. Om dat te doen, zullen de robots achter deze machines het internet raadplegen (content ontdekken), content indexeren (content analyseren en opslaan in de database van de zoekmachine) en die ophalen wanneer een gebruikersopdracht overeenstemt met de content.


SEO en content marketing

Content is koning. Digitale marketing werkt niet zonder kwaliteitsvolle content. Bij content marketing wordt betekenisvolle, betrouwbare en waardevolle content gemaakt en verspreid naar de (mogelijke) klant van een product. Content moet zekerheid bieden en vertrouwen opwekken. Elke pagina op een website kan een bestemming worden als u kwaliteitsvolle content publiceert. Een reeks pagina’s over het zelfde onderwerp kunnen u een internetheld maken in dat specifieke gebied.

In vergelijking met content marketing is SEO ietwat technischer. SEO gaat om het analyseren van zoekopdrachten, het evalueren van de prestatie van uw website voor die opdrachten en het technisch optimaliseren van een website en diens pagina’s. Domeinen zoals data anlytics, de structuur van de website en UX en on-site optimalisatie spelen een hoofdrol in SEO.

SEO vereist content. En de enige manier om het rendement op investering van content marketing te verzekeren is door ervoor te zorgen dat potentiële klanten de content vinden, door SEO toe te passen bij de implementering. Dus, SEO en content marketing overlappen – en een geïntegreerde aanpak zal u meer opleveren dan de som van de delen.

MOGEN WIJ U HELPEN?

(Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.)