CONTENTMARKETING EN SEO

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is het proces waarbij zoekmachines geholpen worden om het juiste – uw! – antwoord te geven op gebruikersvragen. SEO zorgt ervoor dat uw website hoger op de resultatenpagina van de zoekmachine staat dan die van uw concurrenten, waardoor er meer verkeer en mogelijk meer business naar uw website geleid worden.

Zoekmachines beogen gebruikers het best mogelijke antwoord op een zoekopdracht te geven. Om dat te doen, zullen de robots achter deze machines het internet raadplegen (content ontdekken), content indexeren (content analyseren en opslaan in de database van de zoekmachine) en die ophalen wanneer een gebruikersopdracht overeenstemt met de content.

SEO en content marketing

Content is koning. Digitale marketing werkt niet zonder kwaliteitsvolle content. Bij content marketing wordt betekenisvolle, betrouwbare en waardevolle content gemaakt en verspreid naar de (mogelijke) klant van een product. Content moet zekerheid bieden en vertrouwen opwekken. Elke pagina op een website kan een bestemming worden als u kwaliteitsvolle content publiceert. Een reeks pagina’s over het zelfde onderwerp kunnen u een internetheld maken in dat specifieke gebied.

In vergelijking met content marketing is SEO ietwat technischer. SEO gaat om het analyseren van zoekopdrachten, het evalueren van de prestatie van uw website voor die opdrachten en het technisch optimaliseren van een website en diens pagina’s. Domeinen zoals data anlytics, de structuur van de website en UX en on-site optimalisatie spelen een hoofdrol in SEO.

SEO vereist content. En de enige manier om het rendement op investering van content marketing te verzekeren is door ervoor te zorgen dat potentiële klanten de content vinden, door SEO toe te passen bij de implementering. Dus, SEO en content marketing overlappen – en een geïntegreerde aanpak zal u meer opleveren dan de som van de delen.

WAT IS ZOEKMACHINEMARKETING?

Zoekmachines zijn voor de meeste e-commerce ondernemingen een belangrijke bron van nieuwe klanten. Wanneer uw aanbod voorkomt in de zoekresultaten, dan heeft u de mogelijkheid de gebruiker te converteren tot klant. Om uw aanbod prominent voor te laten komen, kan u de zoekmachine 'helpen' met de content die u aanbiedt en adverteren. Die combinatie is zoekmachinemarketing.

Lees verder

GOOGLE ADWORDS (SEA)

Google Adwords zijn de betaalde zoekresultaten in Google aangeduid met “Ad”. Met Google Adwords kan u zoekwoorden definiëren op basis waarvan uw advertenties worden getoond.

Lees verder

BING ADS (SEA)

De zoekmachine van Bing is de standaardzoekmachine voor de internetbrowsers van Microsoft en de zoekmotor achter Yahoo. Bing Ads zijn de betaalde zoekresultaten in deze zoekmachine.

Lees verder

WAT BRENGT DE TOEKOMST VOOR SEO?

Het aandeel traditionele zoekopdrachten daalt sterk. De #1 positie in Google blijft belangrijk, maar steeds vaker staan er alternatieve resultaten bovenaan de Search Engine Result Page (SERP). Al meer dan de helft van alle opdrachten vindt plaats via een smartphone en ook voice search wint snel terrein.

Lees verder

EMAKERS helpt producenten met het bereiken van hun digitale marketing doelstellingen.

Nieuwsgierig naar meer?