DIGITALE BEDRIJFSVOERING

Bovenaan de agenda van vrijwel iedere ondernemer staat “Digitale transformatie”, vaak gevolgd door een vraagteken. Want: wat is dat nu eigenlijk, een digitale bedrijfsvoering? En: is een digitale bedrijfsvoering ook relevant voor uw onderneming?

Terwijl in het begin van deze eeuw pen en papier nog de boventoon voerde tijdens een zakelijke vergadering, is deze nu meestal wel vervangen door laptops, tablets en smartphones. Digitale technologie zal vrijwel iedere sector veranderen en veel bedrijfsleiders geven zelfs aan te denken dat de onderneming zal ophouden te bestaan als er niet in digitalisering wordt geïnvesteerd.

Waar de papieren planning (bijvoorbeeld) het afgelopen decennium is vervangen door Excel, zal deze het komende decennium worden vervangen door eenvoudig te gebruiken programma’s die middels de meest geavanceerde algoritmes en up to date data u automatisch van een geoptimaliseerde planning voorzien.

Voor veel KMOs is de grootste horde om aan een digitale bedrijfsvoering te doen een gebrek aan digitale kampioenen binnen de organisatie. Er bestaat geen digitale strategie en het bestaande personeelsbestand heeft te weinig kaas gegeten van de digitale trends en ontwikkelingen.

EMAKERS kan u op een laagdrempelige manier op weg helpen. Onze pragmatische aanpak is gericht op het identificeren van low hanging fruits, ofwel snelle veranderingen waarbij uw medewerkers het voordeel van een digitale bedrijfsvoering persoonlijk zullen ervaren. Parallel kan een structurele begeleiding een duurzame organisatieverandering realiseren, waarbij digitale bedrijfsvoering het uitgangspunt is.


Nieuwsgierig naar meer?

KLANTRELATIE-MANAGEMENT (CRM)

Customer Relationship Management (CRM, oftewel klantenrelatiemanagement) gaat om het beheren van (mogelijke) klanten – en alle interacties die daarmee gepaard gaan. Vaak wordt CRM ondersteund door processen en geautomatiseerd door een CRM-systeem waarin alle verkoop-, diensten- en marketinggerelateerde interacties in verband met (mogelijke) klanten zijn geregistreerd. CRM heeft als doel om de klantwaarde te vergroten.

Lees verder

BETERE OFFERTES VOOR COMPLEXE PRODUCTEN (CPQ)

Fabrikanten van complexe, modulaire en configureerbare producten halen het overgrote deel van hun omzet uit persoonlijke verkoop - meestal een combinatie van een eigen sales team en externe dealers. Door hen een krachtig en intuïtief offertecalculatiesysteem (CPQ) ter beschikking te stellen, mogelijk gekoppeld met derde systemen, kunnen zij complexe berekeningen van vooraf gedefinieerde producten eenvoudig maken. De tijdsbesparing kan vervolgens worden besteed aan het bedienen van meer klanten – of meer aandacht voor die ene klant. Nieuwe verkopers zijn tevens sneller in staat zelfstandig een correcte offerte uit te brengen.

Lees verder

ENTERPRISE RESOURCE PLANNING (ERP)

De meeste producenten zijn procesgedreven en hebben hun processen grotendeels geautomatiseerd met behulp van ERP, wat staat voor Enterprise Resource Planning. Een goed geïmplementeerd ERP-systeem kan u helpen efficiënter te werken en betere beslissingen te nemen.

Lees verder