Veel ondernemingen hanteren een periodiek contactmoment per e-mail naar de volledige mailbare database of enkele segmenten. De nieuwsbrief stelt het bedrijf in staat om (bijvoorbeeld) per seizoen een nieuwe collectie voor te stellen of specifieke thema's toe te lichten.

EMAKERS helpt makers met de productie van digitale nieuwsbrieven die gelezen worden. Wanneer u de nieuwsbrief uit handen geeft kan u zich richten op uw kerntaken.

Ons aanbod omvat o.m.:

  • eenmalig advies rondom het capteren van e-mailadressen via uw website;
  • eenmalige opmaak van een sjabloon op basis van uw stijlgids;
  • eenmalige opschoning van uw database met ontvangers;
  • teksten voor uw mailing - wij gaan er van uit dat u de fotografie zelf aanlevert;
  • testverzending type A/B, waarin telkens een element van uw nieuwsbrief wordt verbeterd;
  • verzending via professionele e-mail software;
  • onderhoud van uw database met ontvangers op basis van zijn/haar voorkeuren;
  • rapportage rondom de prestatie van uw mailing.

U kan kiezen uit een maandelijkse, tweemaandelijkse of kwartaalnieuwsbrief. Met uitzondering van specifieke situaties adviseren wij in principe uw nieuwsbrief niet frequenter uit te sturen (uw nieuwsbrief zou als ongewenst ervaren kunnen worden) of minder frequent (uw ontvanger "vergeet" u).

Tevens kan er gekozen worden om de ontvangers van uw nieuwsbrief te segmenteren en verschillende variaties van uw e-mail te ontwerpen. Op deze manier beogen wij de relevantie van uw nieuwsbrief voor de ontvanger te verhogen, en daarmee de prestatie te verbeteren.

EMAKERS kan de e-mailing voorbereiden op basis van een door u aangeleverd bestand met nieuwe ontvangers - en/of u kan ons een automatische koppeling met uw website laten realiseren.


Rapportage rondom de prestatie van uw mailing

Onderdeel van onze standaard dienstverlening is een beknopt rapport over de prestatie van uw mailing, met daarin onder meer beschreven welk percentage van uw mailing niet goed werd bezorgd, wie uw e-mailing opende, wie uw mailing als ongewenst (SPAM) kenmerkte, wie zich uitschreef op uw bestand, wie doorklikte op 1 of meerdere artikelen (en welke artikelen) en welke artikelen het beste scoorde. Het rapport beschrijft de verschillende prestaties onder meer per apparaat en tijdstip. Zo komt u bijvoorbeeld te weten of u moet optimaliseren voor de mobiele telefoon en op welk tijdstip u uw klantenbestand het beste kan aanschrijven.

MOGEN WIJ U HELPEN?

(Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.)