Voor veel internetgebruikers is een zoekmachine zoals die van Google de standaard startpagina bij het openen van de internetbrowser. Zoekmachines beogen gebruikers het best mogelijke antwoord op een zoekopdracht te geven. Om dat te doen, zullen de robots achter deze machines het internet raadplegen (content ontdekken), content indexeren (content analyseren en opslaan in de database van de zoekmachine) en die ophalen wanneer een gebruikersopdracht overeenstemt met de content.

Zoekmachines zijn een belangrijke bron van bezoek voor eender welke website. Over het algemeen geldt: hoe hoger uw website staat op de zoekresultatenpagina (SERP, ofwel Search Engine Results Page), hoe meer bezoekers dat zal opleveren. Die bezoekers kunnen dan omgevormd worden tot klanten.

MOGEN WIJ U HELPEN?

(Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.)

WAT ZIJN SEO EN SEA?

Zoekmachines zijn voor de meeste e-commerce ondernemingen een belangrijke bron van nieuwe klanten. Wanneer uw aanbod voorkomt in de zoekresultaten, dan heeft u de mogelijkheid de gebruiker te converteren tot klant. Om uw aanbod prominent voor te laten komen, kan u de zoekmachine 'helpen' met de content die u aanbiedt en adverteren. Die combinatie is zoekmachinemarketing.

Lees verder

CONTENT MARKETING EN SEO

Bij content marketing wordt content gemaakt en verspreid naar mogelijke klanten. Zoekmachine optimalisatie, ofwel SEO, betreft het analyseren van zoekopdrachten en het (technisch) optimaliseren van een website om bij de relevante zoekopdrachten bovenaan te staan. Content marketing en SEO gaan in de praktijk hand in hand.

Lees verder

WAT BRENGT DE TOEKOMST VOOR SEO?

Het aandeel traditionele zoekopdrachten daalt sterk. De #1 positie in Google blijft belangrijk, maar steeds vaker staan er alternatieve resultaten bovenaan de Search Engine Result Page (SERP). Al meer dan de helft van alle opdrachten vindt plaats via een smartphone en ook voice search wint snel terrein.

Lees verder

GOOGLE ADWORDS (SEA)

Google Adwords zijn de betaalde zoekresultaten in Google aangeduid met “Ad”. Met Google Adwords kan u zoekwoorden definiëren op basis waarvan uw advertenties worden getoond.

Lees verder

BING ADS (SEA)

De zoekmachine van Bing is de standaardzoekmachine voor de internetbrowsers van Microsoft en de zoekmotor achter Yahoo. Bing Ads zijn de betaalde zoekresultaten in deze zoekmachine.

Lees verder