Bing Ads zijn de betaalde zoekresultaten in de zoekmachine Bing van Microsoft (SEA). Deze advertenties zijn aangeduid met “Advertentie”. Bing is de standaardzoekmachine voor de internetbrowsers van Microsoft (Internet Explorer en Edge) en ook de zoekmotor achter Yahoo.

Terwijl Google de laatste jaren vrijwel een monopolie had als zoekmachine is het marktaandeel van Bing stilletjes gegroeid. In Nederland en België kent Bing nu een marktaandeel van respectievelijk 9 en 12 procent. In Engeland wordt al een kwart van de zoekopdrachten via Bing verwerkt. In de VS komt het marktaandeel uit op meer dan 30 procent. Daar is zoekmachine goed voor 5 miljard maandelijkse zoekopdrachten.

Wereldwijd marktaandeel Bing Ads

BING ADS CAMPAGNEAANPAK

De werking van Bing Ads is vrijwel identiek aan het veel grotere Google Adwords. Met Bing Ads kan u zoekwoorden definieren op basis waarvan uw advertenties worden getoond.

Bing Ads gebruikt, evenals Google Adwords, de combinatie van het maximale bod van de adverteerder per klik op de advertentie (PPC) en het zogenaamde doorklikratio van de advertentie (CTR) om te bepalen hoe vaak een advertentie wordt getoond. Deze methodiek motiveert adverteerders om goede advertenties te schrijven en alleen te bieden op relevante zoektermen.

Met een Bing Ad campagne kan u snel bezoekers naar uw website trekken. U betaalt alleen voor advertenties waarop wordt doorgeklikt. Een zoekwoordenanalyse en doordachte campagneplanning helpt u het beste resultaat te behalen. U kan er ook voor kiezen om een volledig op prestatie gebaseerde samenwerking aan te gaan met een partner als EMAKERS.

MOGEN WIJ U HELPEN?

(Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.)