UW EIGEN WEBSHOP

Iedereen kan een standaard webshop ontwikkelen. Er bestaan honderden e-commerce platformen, waarvan het merendeel zelfs te bedienen is zonder enige technische kennis. Met een standaard webshop zal u echter niet opvallen tussen de honderden alternatieven binnen uw productgroep.

Het succes van uw webshop wordt bepaald door een combinatie van verschillende factoren. Primair geldt dat u de bezoeker van uw webshop weet te overtuigen om tot aankoop over te gaan. Bij de ontwikkeling van uw webshop dient u uw gebruiker dus centraal te stellen. Daarnaast is het uiteraard van groot belang dat u voldoende marketingactiviteiten uitvoert om uw digitaal aanbod te promoten.

FUNCTIONALITEIT

Uw doelstellingen bepalen in hoge mate de gewenste functionaliteit van uw webshop. Moeten de producten in uw webshop bijvoorbeeld configureerbaar zijn, en tot in welk detail? Welke waarde hebben uw producten en dienen deze de hoogste beveiliging te hebben ten aanzien van frauduleuze bestellingen? Wie is uw klant en welke betalingsmogelijkheden dient u te ondersteunen? Enzovoort. Middels een gestructureerd intake gesprek waken wij er voor dat dergelijke vraagstukken op tafel komen te liggen en de consequenties van uw keuzes vooraf duidelijk zijn.

GEBRUIKSVRIENDELIJKHEID

Ook impliciete content en functionaliteit maken het verschil. De gebruikservaring van uw webshop bepaalt de eenvoud waarmee uw bezoekers de ‘aankoopknop’ vinden en doorgaan tot betaling. Doel is een bezoekervaring zonder drempels naar aankoop. Vooraf aan de ontwikkeling van uw webshop definiëren we dergelijke impliciete aspecten op basis van onze ervaring en gebruikerstesten voor de meest belangrijke site processen of paginatypes. Wanneer uw webshop reeds operationeel is verbeteren we deze punten door middel van continue optimalisatie.

CONTENT: TEKST EN BEELD

Productpagina's vormen het ‘hart’ van uw webshop. Immers: op basis van zorgvuldig gecreëerde tekst en beeld beslist uw klant wel/niet tot aankoop over te gaan.

De meeste producenten beschikken over een degelijke productcatalogus, inclusief productfoto’s, prijsinformatie, technische specificaties en een beschrijving van het product. Deze informatie vormt een goed uitgangspunt voor uw commerciële webcontent, maar is regelmatig weinig aantrekkelijk voor een eindklant en meestal nog niet optimaal voor webgebruik. Schrijven voor het web kent zijn eigen, bondige, stijl. En om de kwaliteit van uw product tastbaar te maken wensen klanten deze volledig te inspecteren. Zij wensen bijvoorbeeld uw product 360 graden te kunnen ronddraaien en in te zoomen op het materiaal waarvan deze gemaakt is.

EMAKERS is in staat op een efficiënte wijze leesbare webteksten te schrijven die ook goed worden geïndexeerd door zoekmachines. Op basis van een initiële inventarisatie van de benodigde content kunnen we deze vertalen en verrijken met productfotografie- en/of (instructie) video’s. Op basis van Google Analytics monitoren we welke content wel of niet goed presteert. We kunnen parallel uw eigen organisatie trainen om zelf commerciële content te creëren.

Voor de ontwikkeling van content is lokale marktkennis een onderscheidende factor. Wanneer u zich (bijvoorbeeld) primair richt op klanten in België en de directe buurlanden, dan nog is er een verschil tussen Vlaams-Nederlands en Nederlands-Nederlands.

STANDAARDTECHNOLOGIE

EMAKERS maakt zoveel mogelijk gebruik van standaardtechnologie, waardoor u relatief snel en met minimale ontwikkelingskosten van start kan gaan. Voor de meest complexe noden bestaat er vandaag de dag meestal al een technologische oplossing. Om een goed technologisch platform te kunnen bouwen is een kritische massa van gebruikers nodig, slechts voorbehouden aan enkele wereldwijde spelers. Door de keuze van standaardtechnologie is verder ook uw continuïteit beter gewaarborgd wanneer iemand uit uw e-commerce team wegvalt.

In ieder type project kan u van ons een degelijke technologische oplossingsrichting en specificatie verwachten waarin wij u onze keuzes uitleggen. In onze aanpak beschrijven we onder meer welke koppelingen (API's) er met andere partijen ontwikkeld dienen te worden, welke processen wij adviseren te automatiseren en op welke wijze we de acceptatietesten willen organiseren.

Voor de ontwikkeling van uw webshop maakt EMAKERS gebruik van een combinatie eigen ontwikkelaars en enkele structurele nearshore partners uit Oost- en Centraal-Europa. Deze partners zijn nauwkeurig gescout op basis van hun technologische knowhow en garanderen uw continuïteit.

VERKOOP VIA MARKTPLAATSEN

Bereik nieuwe doelgroepen met de verkoop via online marktplaatsen.

Lees verder

DROPSHIPPING VOOR PRODUCENTEN

Dropshipping is een verkoopmethodiek waarbij (een deel van) het assortiment van de producent beschikbaar wordt gemaakt voor online verkoop. Internetondernemers verkopen uw assortiment via hun site of plaatsen deze op marktplaatsen (zoals Amazon en eBay). Bestellingen geven zij door aan u, waarna u de verzending voor uw rekening neemt.

Lees verder

EMAKERS helpt producenten met het behalen van hun digitale marketing doelstellingen.

Nieuwsgierig naar meer?