E-COMMERCE TRENDS 2018

Briefings willen alles en schreeuwen om ‘hulp’. Zodra er een nieuwe technologie ontstaat, dan rennen we er met zijn allen achteraan.

EMAKERS verwacht dat de trends die we voor 2017 voorspelden ook in 2018 een belangrijke rol zullen spelen. Trends en ontwikkelingen volgen elkaar echter vliegensvlug op en daarom identificeerden we voor dit jaar wederom een aantal grote ontwikkelingen die u wat ons betreft op uw agenda moet zetten wanneer u professioneel bezig bent met e-commerce.

mobile-first

MOBILE
FIRST

Vrijwel iedere werkende volwassene heeft vandaag de dag een smartphone en meer dan de helft van hen grijpt de smartphone direct nadat ze wakker worden.

conversational-commerce

CONVERSATIONAL
COMMERCE

KMO's zullen steeds vaker bots inzetten voor de behandeling van vragen en bestellingen. Bots zijn voor EMAKERS de hoeksteen van conversational commerce.

cross-border-e-commerce

CROSS-BORDER
E-COMMERCE

Met 28 landen, 24 officiële talen en 10 munteenheden schittert de EU in onderlinge verschillen - maar het wordt steeds eenvoudiger om grensoverschrijdend te verkopen.

visual-commerce

VISUAL
COMMERCE

Een plaatje verkoopt meer dan 1.000 woorden. De internet consument geeft aan productfotografie nog belangrijk te vinden dan klantbeoordelingen.

2018 WORDT OOK HET JAAR VAN..

Er is zoveel meer waarover we wilden schrijven: automatic commerce, een faillisementsgolf onder webshops, de dominantie van Amazon (en hoe daarmee om te gaan), enzovoort. Onderstaande ontwikkelingen willen we ook met u delen.

B2B WORDT STEEDS MEER B2C-PLUS

In de afgelopen jaren is het verschil tussen de B2C- en B2B e-commerce steeds kleiner geworden.

MAGENTO: HET JAAR VAN DE WAARHEID

Tot nu toe migreerden nog maar vijf procent van de Magento 1 sites naar de nieuwere versie 2.

# 1 ZIJN IN GOOGLE DOET ER NIET MEER TOE

Boven nummer 1 staan betaalde zoekresultaten, Wikipedia-resultaten, Nieuws-resultaten, lokale resultaten, aanbevolen snippets, enzovoort.

STRENGERE PRIVACYREGELS IN HEEL EUROPA

Als onderneming biedt de regelgeving u duidelijke handvatten rondom alles wat u met klantdata kan doen.

MOGEN WIJ U HELPEN?

(Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.)