TRENDS 2017

Vorig jaar voorspelden we drie grote e-commerce trends voor 2017:

  • Massaal herontwerp van bestaande sites door mobile first
  • Een goed gesprek met kunstmatige intelligentie
  • Afrekenen op prestatie

Er was weliswaar geen ‘massaal’ herontwerp, maar talloze grote spelers hebben het afgelopen jaar nog meer gekozen voor een mobile first strategie. Otto introduceerde zo, bijvoorbeeld, in België en Nederland ABOUT YOU – een dienst die al langer bestond in de Duitstalige landen waarin het bedrijf actief is.

Kunstmatige intelligentie – kort: AI – is al niet meer uit onze maatschappij weg te denken. De kwaliteit van chatbots is in 2017 serieus toegenomen en ook EMAKERS ontving al aanvragen om een chatbot te ontwikkelen ter ondersteuning van de afhandeling van verkoop- en servicevragen.

Wanneer u als producent een productiecontract binnenhaalt, dan wordt verwacht dat u een contractueel vastgelegd aantal units fabriceert. Produceert u minder, dan verdient u minder. Waarom zou u dat dan ook niet van uw marketingbureau verwachten?

Helaas is afrekenen op prestatie geen haalbare kaart voor de meeste e-commerce bureaus. Daarom verleggen zij het risico naar hun klanten. EMAKERS ontwikkelde in 2017 een samenwerkingsformule waarbij wij graag risico met u delen.

E-COMMERCE TRENDS 2018

e-commerce-trends-2018

MOBILE FIRST

CONVERSATIONAL COMMERCE

CROSS-BORDER E-COMMERCE

VISUAL COMMERCE

ALLE TRENDS

MOGEN WIJ U HELPEN?

(Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.)