Voorbij is de tijd dat u een webshop succesvol kon runnen met enkele uurtjes per week. Daarvoor is de concurrentie te groot. Veel ondernemingen besteden veel tijd aan de initiële opzet - maar vergeten voldoende tijd te begroten om bezoekers aan te trekken en hen over te halen tot aankoop. Wanneer uw webshop live staat, dan begint het werk eigenlijk pas echt.

De meerderheid van de webshops zijn vandaag de dag verlieslatend. De toekomst biedt alleen ruimte voor voor webshops met een duidelijke waardepropositie. Vaak betreft dat een scherpe prijs, een ruim assortiment, een specifiek nicheproduct, een goed ‘verhaal’ of een groot gemak. Zoals ieder ander verkoop- of servicekanaal dient u voor uw webshop een heldere visie en sluitend business plan te ontwikkelen. Een webshop is serious business.

Uiteraard is een webshop de hoeksteen van iedere onderneming die kiest voor e-commerce. De eigen webshop biedt meestal een uitstekend vertrekpunt voor verdere e-commerce activiteiten. Naast de eigen webshop zijn er talloze andere mogelijkheden voor u als producent om via internet te verkopen. Welke keuze voor u het beste is hangt af van talloze variabelen, waaronder uw distributiestrategie en marktpositie.

MOGEN WIJ U HELPEN?

(Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.)

UW EIGEN WEBSHOP

Er bestaan honderden e-commerce platformen, maar met een standaard webshop zal u niet opvallen tussen de honderden alternatieven binnen uw productgroep.

Lees verder

VERKOOP VIA MARKTPLAATSEN

Bereik nieuwe doelgroepen met de verkoop via online marktplaatsen.

Lees verder

CONVERSATIONAL
COMMERCE

De doorbraak van AI heeft geleid tot verbeterde chatbots en bestellingen via spraaktechnologie.

Lees verder

E-COMMERCE EXPERTS VOOR MANAGEMENT EN ADVIES

Een webshop is serious business. Zoals ieder ander verkoop- of servicekanaal dient u voor uw webwinkel een heldere visie en sluitend business plan te ontwikkelen.

Lees verder

ORGANISEER EEN INSPIRATIESESSIE
E-COMMERCE MET UW TEAM

Veel producenten zijn relatief weinig bekend met de (on)mogelijkheden van internet en e-commerce. Speciaal voor hen ontwikkelde EMAKERS een ‘inspiratiesessie e-commerce’.

Lees verder

VIND DE LEKKEN VAN UW SITE MET EEN
E-COMMERCE AUDIT

Producenten met een uitgebreid e-commerce aanbod hebben vaak geen integraal zicht op de performantie. De e-commerce audit van EMAKERS verrijkt de resultaten van generieke instrumenten zoals Google Analytics met persoonlijk inzicht en kennis van de best practices in de markt. Het resultaat is een beknopt beschreven doorlichting waarmee u de volgende dag al uw aanbod kan verbeteren

Lees verder

DROPSHIPPING VOOR PRODUCENTEN

Dropshipping is een verkoopmethodiek waarbij (een deel van) het assortiment van de producent beschikbaar wordt gemaakt voor online verkoop. Internetondernemers verkopen uw assortiment via hun site of plaatsen deze op marktplaatsen (zoals Amazon en eBay). Bestellingen geven zij door aan u, waarna u de verzending voor uw rekening neemt.

Lees verder

E-COMMERCE FULFILMENT

Bij directe verkoop van fabrikant aan de eindklant komt veel kijken, waaronder de noodzakelijke logistieke processen om een bestelling van A naar B te krijgen. Producenten denken traditioneel in pallets, terwijl e-commerce in de regel een verschuiving is naar (veel) pakketjes. Samen met de meest toonaangevende spelers op het gebied van e-commerce logistiek ontwikkelde EMAKERS daarom een oplossing voor hen die voldoet aan de verwachtingen van de digitale koper.

Lees verder

EEN STERK MERKPAKKET VOOR RECHTSTREEKSE VERKOOP

We leven in een tijdperk waarin traditionele supply chains verdwijnen en zogenaamde vertical digital native brands zoals Dollar Shave Club of Glossier de traditionele winkelketen omzeilen om rechtstreeks te verkopen.

Lees verder

B2B E-COMMERCE

In de afgelopen jaren is het verschil tussen de B2C- en B2B e-commerce steeds kleiner geworden. B2B wordt steeds meer B2C-Plus.

Lees verder