E-MAIL MARKETING

E-mailmarketing is een krachtig instrument om (potentiële) klanten te bereiken en een duurzame relatie met hen op te bouwen. E-mail is direct en persoonlijk. De effectiviteit van uw e-mailinspanningen is daarnaast goed meetbaar in de meeste oplossingen voor e-mailmarketing.

Uiteraard zijn er ook negatieve nadelen van e-mailmarketing. E-mail wordt regelmatig geassocieerd met spam, ofwel ongevraagde e-mail. Om dit te voorkomen dient u alleen prospects en klanten aan te schrijven die hun e-mailadres bij u hebben achtergelaten, waardoor het bereik van uw campagne per definitie beperkt is.

Om uw e-mailactiviteiten te professionaliseren bouwt u het beste een klantenbestand en kiest u voor specifieke e-mail software zoals Mailerlite of Mailchimp.

Wanneer u werkt met persoonsgegevens, dan moet u aan verschillende regels voldoen. De meest belangrijk is de General Data Protection Regulation (GDPR) van de EU.

MOGEN WIJ U HELPEN?

(Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.)

DE E-MAIL NIEUWSBRIEF

Met een periodieke nieuwsbrief bent u in staat uw klanten te informeren over de ontwikkelingen rondom uw onderneming of het productgamma.

Lees verder

PROMOTIONELE E-MAIL CAMPAGNES

Naast de e-mail nieuwsbrief kan u ook kiezen voor actiegerichte e-mails. Deze zijn gericht op een enkel doel zoals de verkoop van oude stock of een uitnodiging om de nieuwe collectie te bezoeken in de showroom.

Lees verder

GEAUTOMATISEERDE E-MAIL MARKETING

Naast geplande e-mail campagnes kan u ook kiezen voor de inzet van geautomatiseerde e-mail. U verstuurt dan vooraf gemaakte e-mailings op basis van bijvoorbeeld het gedrag van de klant of de klanthistoriek.

Lees verder