E-MAIL MARKETING

E-mailmarketing is een krachtig instrument om (potentiële) klanten te bereiken en een duurzame relatie met hen op te bouwen. E-mail is direct en persoonlijk. De effectiviteit van uw e-mailinspanningen is daarnaast goed meetbaar in de meeste oplossingen voor e-mailmarketing.

Uiteraard zijn er ook negatieve nadelen van e-mailmarketing. E-mail wordt regelmatig geassocieerd met spam, ofwel ongevraagde e-mail. Om dit te voorkomen dient u alleen prospects en klanten aan te schrijven die hun e-mailadres bij u hebben achtergelaten, waardoor het bereik van uw campagne per definitie beperkt is.

Om uw e-mailactiviteiten te professionaliseren bouwt u het beste een klantenbestand en kiest u voor specifieke e-mail software zoals Mailerlite of Mailchimp.

Wanneer u werkt met persoonsgegevens, dan moet u aan verschillende regels voldoen. De meest belangrijk is de General Data Protection Regulation (GDPR) van de EU.

EMAKERS helpt producenten met het bereiken van hun digitale marketing doelstellingen.

Nieuwsgierig naar meer?

ONZE TECHNOLOGIE
mailchimp-logologo-mailerlite-emakers

DE E-MAIL NIEUWSBRIEF

Met een periodieke nieuwsbrief bent u in staat uw klanten te informeren over de ontwikkelingen rondom uw onderneming of het productgamma.

Lees verder

PROMOTIONELE E-MAIL CAMPAGNES

Naast de e-mail nieuwsbrief kan u ook kiezen voor actiegerichte e-mails. Deze zijn gericht op een enkel doel zoals de verkoop van oude stock of een uitnodiging om de nieuwe collectie te bezoeken in de showroom.

Lees verder

GEAUTOMATISEERDE E-MAIL MARKETING

Naast geplande e-mail campagnes kan u ook kiezen voor de inzet van geautomatiseerde e-mail. U verstuurt dan vooraf gemaakte e-mailings op basis van bijvoorbeeld het gedrag van de klant of de klanthistoriek.

Lees verder