DE E-MAIL NIEUWSBRIEF

Veel ondernemingen hanteren een periodiek contactmoment per e-mail naar de volledige mailbare database of enkele segmenten. De nieuwsbrief stelt het bedrijf in staat om (bijvoorbeeld) per seizoen een nieuwe collectie voor te stellen of specifieke thema's toe te lichten.

EMAKERS helpt makers met de productie van digitale nieuwsbrieven die gelezen worden. Wanneer u de nieuwsbrief uit handen geeft kan u zich richten op uw kerntaken. Ons aanbod omvat o.m.:

  • eenmalig advies rondom het capteren van e-mailadressen via uw website;
  • eenmalige opmaak van een sjabloon op basis van uw stijlgids;
  • eenmalige opschoning van uw database met ontvangers;
  • teksten voor uw mailing - wij gaan er van uit dat u de fotografie zelf aanlevert;
  • testverzending type A/B, waarin telkens een element van uw nieuwsbrief wordt verbeterd;
  • verzending via professionele e-mail software;
  • onderhoud van uw database met ontvangers op basis van zijn/haar voorkeuren;
  • rapportage rondom de prestatie van uw mailing.

U kan kiezen uit een maandelijkse, tweemaandelijkse of kwartaalnieuwsbrief. Met uitzondering van specifieke situaties adviseren wij in principe uw nieuwsbrief niet frequenter uit te sturen (uw nieuwsbrief zou als ongewenst ervaren kunnen worden) of minder frequent (uw ontvanger "vergeet" u).

Tevens kan er gekozen worden om de ontvangers van uw nieuwsbrief te segmenteren en verschillende variaties van uw e-mail te ontwerpen. Op deze manier beogen wij de relevantie van uw nieuwsbrief voor de ontvanger te verhogen, en daarmee de prestatie te verbeteren.

EMAKERS kan de e-mailing voorbereiden op basis van een door u aangeleverd bestand met nieuwe ontvangers - en/of u kan ons een automatische koppeling met uw website laten realiseren.

Rapportage rondom de prestatie van uw mailing

Onderdeel van onze standaard dienstverlening is een beknopt rapport over de prestatie van uw mailing, met daarin onder meer beschreven welk percentage van uw mailing niet goed werd bezorgd, wie uw e-mailing opende, wie uw mailing als ongewenst (SPAM) kenmerkte, wie zich uitschreef op uw bestand, wie doorklikte op 1 of meerdere artikelen (en welke artikelen) en welke artikelen het beste scoorde. Het rapport beschrijft de verschillende prestaties onder meer per apparaat en tijdstip. Zo komt u bijvoorbeeld te weten of u moet optimaliseren voor de mobiele telefoon en op welk tijdstip u uw klantenbestand het beste kan aanschrijven.

E-MAIL MARKETING

Door middel van e-mailmarketing bereikt u uw prospects en klanten rechtstreeks om hen beter aan u te binden of meer te verkopen.

Lees verder

PROMOTIONELE E-MAIL CAMPAGNES

Naast de e-mail nieuwsbrief kan u ook kiezen voor actiegerichte e-mails. Deze zijn gericht op een enkel doel zoals de verkoop van oude stock of een uitnodiging om de nieuwe collectie te bezoeken in de showroom.

Lees verder

GEAUTOMATISEERDE E-MAIL MARKETING

Naast geplande e-mail campagnes kan u ook kiezen voor de inzet van geautomatiseerde e-mail. U verstuurt dan vooraf gemaakte e-mailings op basis van bijvoorbeeld het gedrag van de klant of de klanthistoriek.

Lees verder

EMAKERS helpt producenten met het behalen van hun e-commerce doelstellingen. We kunnen dit doen van A tot Z.

Wenst u een bezoek aan ons magazijn?