DIGITAAL VERSNELLEN

Terwijl in het begin van deze eeuw pen en papier nog de boventoon voerden heeft digitale technologie inmiddels iedere sector veranderd.

Om ook in de toekomst een rol te kunnen blijven spelen digitaliseren KMO's hun bedrijfsprocessen en professionaliseren zij hun e-commerce activiteiten. Digitale transformatie staat bovenaan de agenda van vrijwel iedere onderneming.

EMAKERS helpt u om met behulp van nieuwe technologieën en werkwijzen meer resultaat te behalen uit uw verkoop- en service activiteiten. Nadat wij samen met u duidelijke commerciële ambities hebben opgesteld, nemen we graag de eindverantwoordelijkheid op om deze van A tot Z te realiseren.

» Lees verder over EMAKERS

WIJ DELEN ONZE EXPERTISE

Wij verwelkomen u graag als abonnee op onze maandelijkse nieuwsbrief waarin we praktische inzichten met u delen. U kunt uzelf ieder moment weer afmelden.

SAMEN SNELLER GROEIEN

Veel van onze diensten kunnen wij u aanbieden op basis van een prestatie gebaseerde samenwerking. U verdient goed, wij verdienen goed.

Lees verder

CONTINUITEITS-
GARANTIE

Omdat continuiteit voor ons cruciaal is, begrijpen we dat dat voor u ook is. Wanneer u kiest voor (een servicecontract van) EMAKERS, bieden wij u u daarom standaard tal van voordelen.

Lees verder

HET BESCHERMEN
VAN PRIVACY

EMAKERS' langetermijnfocus is altijd al een belangrijk motief geweest om de persoonlijke gegevens van onze klanten, hun klanten (waarvan we het privilege hebben om ze te verwerken) en onze werknemers te beschermen.

Lees verder

LIGHTS, CAMERA, ACTION!

Bij EMAKERS worden we regelmatig uitgenodigd om onze kennis, ervaring en inzichten te delen. Vind hieronder onze laatste bijdragen, tips & tricks, belangrijke servicemededelingen en openbare presentaties en abonneer uzelf op onze nieuwsbrief of volg ons op social media om bij te blijven.

Een ruimere selectie van onze presentaties is aanvullend gepubliceerd op onze pagina met presentaties. In 2019 plannen we een reeks originele en ongesneden videointerviews te houden met experts en technologieleveranciers.

WAT IS ER MIS MET DE .LU VAN LUXEMBURG?

Wanneer het gaat over de e-commerce toptrends van het moment, dan staat cross-border e-commerce in de top 5. Dat is logisch: er zijn veel initiatieven om grensoverschrijdende e-commerce te vereenvoudigen. Nederlandse webshops zien in Vlaanderen een makkelijke opportuniteit – en andersom zijn de Vlaamse webshops bang dat de kaas van hun boterham wordt gegeten door ‘die Hollanders’. Maar: hebben Franstalige Belgische webshops wel hun .lu domeinnaam geregistreerd?

BELANGRIJKE SERVICEMEDEDELING: 3 WORDPRESS.ORG PLUG-INS “GESLOTEN”

In twee weken tijd heeft WordPress.org drie plugins gesloten omdat ze zogenaamde content-injection backdoors bevatten. Het “sluiten” van een plugin betekent dat deze niet langer als download beschikbaar is vanuit de repository en niet zal verschijnen in de WordPress.org-zoekresultaten. EMAKERS heeft al zijn klanten proactief gecontroleerd om er zeker van te zijn dat de vermelde plugins niet zijn geïnstalleerd.

CONSUMENTENONDERZOEK GFK: IT’S ALL ABOUT MOBILE

Op woensdag 15 januari vond Shopping Time plaats, een evenement voor de Shopping Tomorrow e-commerce experts in Nederland. Tijdens het evenement presenteerde de onderzoeksorganisatie GfK onder meer de resultaten van haar onderzoek naar toekomstig B2C koopgedrag. In 2022 verwacht de Nederlandse consument zo’n 35 procent van zijn totale uitgave te besteden via online verkoopkanalen.

Aan het onderzoek dat begin oktober in opdracht van Shopping Tomorrow werd uitgevoerd deden meer dan 5.000 Nederlandse consumenten mee. De volledige publicatie is gratis downloadbaar via www.shoppingtomorrow.nl.

MOBILE FIRST WORDT WERKELIJKHEID

Dat steeds meer internetgebruik via de smartphone plaatsvindt heeft weinig overtuigingskracht nodig. Wanneer u kijkt naar uw eigen internetgebruik vandaag versus vijf jaar geleden, dan zal dat waarschijnlijk niet anders zijn. Talloze websites, waaronder bijvoorbeeld Google, rapporteerden in het verleden al dat meer dan 50 procent van hun gebruikers dat doen middels een mobiele telefoon. De mobiele telefoon heeft talloze voordelen ten opzichte van (bijvoorbeeld) een desktop PC. Zo kent de mobiele telefoon vaak bijvoorbeeld de locatie van de gebruiker en is deze uitgerust met talloze sensors en (vaak zelfs twee) cameralenzen.

Veel bedrijven zijn daarom langzaam aan het opschuiven naar een zogenaamde mobile first strategie, waarbij voornamelijk de gebruikservaring via een mobiele telefoon centraal staat.

Het is fijn dat GfK deze trend ook bewust heeft onderzocht kijkende naar de consument in Nederland. Terwijl de algemene resultaten deze verschuiving laat zien, tonen de resultaten voor de leeftijdsgroep 15 tot 34 jaar dat deze verschuiving al heeft plaatsgevonden. Zo’n 94 procent van deze leeftijdsgroep kocht in het afgelopen jaar iets online, waarvan 70 procent van de ondervraagden ook hun mobiele telefoon gebruikt voor online aankopen.

alles-wordt-mobiel

NAAR EEN VERBETERDE MOBIELE GEBRUIKSERVARING

Terwijl mobile commerce de online verkoop hard verder doet groeien lijkt de groei voornamelijk tegen te worden gehouden door de praktische beperkingen van het toestel. De gemiddelde smartphone bestaat uit een klein touch screen waardoor de details in productafbeeldingen soms moeilijk zichtbaar zijn en het invullen van velden ook niet makkelijk is.

EMAKERS vermoed dat het percentage aankopen via de mobiele telefoon meer zal toenemen dan de consument momenteel aangeeft. Een reeks aan technologieën staat immers klaar om binnen vijf jaar dergelijke hindernissen substantieel te verminderen. Denk hierbij dan bijvoorbeeld aan spraak- en beeldherkenning of de doorontwikkeling van single click mobile pay.

EMAKERS helpt KMO's om met behulp van nieuwe technologieën en werkwijzen meer resultaat te behalen uit hun verkoop- en service activiteiten. Wij werken samen met verschillende sectororganisaties en zijn lid van VOKA (Vlaams netwerk van ondernemingen) en Feweb (Federatie van webbureaus). » Lees verder over EMAKERS

© 2016 - 2019 EMAKERS. Algemene voorwaarden & privacybeleid.