DIGITAAL VERSNELLEN

Terwijl in het begin van deze eeuw pen en papier nog de boventoon voerden heeft digitale technologie inmiddels iedere sector veranderd.

Om ook in de toekomst een rol te kunnen blijven spelen digitaliseren KMO's hun bedrijfsprocessen en professionaliseren zij hun e-commerce activiteiten. Digitale transformatie staat bovenaan de agenda van vrijwel iedere onderneming.

EMAKERS helpt u om met behulp van nieuwe technologieën en werkwijzen meer resultaat te behalen uit uw verkoop- en service activiteiten. Nadat wij samen met u duidelijke commerciële ambities hebben opgesteld, nemen we graag de eindverantwoordelijkheid op om deze van A tot Z te realiseren.

» Lees verder over EMAKERS

WIJ DELEN ONZE EXPERTISE

Wij verwelkomen u graag als abonnee op onze maandelijkse nieuwsbrief waarin we praktische inzichten met u delen. U kunt uzelf ieder moment weer afmelden.

SAMEN SNELLER GROEIEN

Veel van onze diensten kunnen wij u aanbieden op basis van een prestatie gebaseerde samenwerking. U verdient goed, wij verdienen goed.

Lees verder

CONTINUITEITS-
GARANTIE

Omdat continuiteit voor ons cruciaal is, begrijpen we dat dat voor u ook is. Wanneer u kiest voor (een servicecontract van) EMAKERS, bieden wij u u daarom standaard tal van voordelen.

Lees verder

HET BESCHERMEN
VAN PRIVACY

EMAKERS' langetermijnfocus is altijd al een belangrijk motief geweest om de persoonlijke gegevens van onze klanten, hun klanten (waarvan we het privilege hebben om ze te verwerken) en onze werknemers te beschermen.

Lees verder

LIGHTS, CAMERA, ACTION!

Bij EMAKERS worden we regelmatig uitgenodigd om onze kennis, ervaring en inzichten te delen. Vind hieronder onze laatste bijdragen, tips & tricks, belangrijke servicemededelingen en openbare presentaties en abonneer uzelf op onze nieuwsbrief of volg ons op social media om bij te blijven.

Een ruimere selectie van onze presentaties is aanvullend gepubliceerd op onze pagina met presentaties. In 2019 plannen we een reeks originele en ongesneden videointerviews te houden met experts en technologieleveranciers.

DE MEESTE WEBSHOPS STAAN TE KOOP

Het is relatief eenvoudig om een webshop te bouwen of het assortiment op een marktplaats als Bol.com of Amazon te plaatsen. Wanneer uw gamma online staat begint het echte werk pas. Klanten moeten uw aanbod vinden en ertoe verleid worden deze aan te kopen. Dit is een tijdsintensieve activiteit waarbij u ook nog eens slimmer moet zijn dan de gekende e-commerce giganten. Als resultaat stoppen veel webshops binnen twee jaar en staat het merendeel van de (kleine) webshops momenteel (stil) te koop.

Is uw webshop levensvatbaar?

De realiteit toont ons dat de meeste productaankopen nu al een online component hebben (een product wordt wellicht nog offline gekocht, maar uw klant oriënteert zich online) en in de toekomst de meeste aankopen online zullen plaatsvinden. Winkelstraten verdwijnen en voor de traditionele winkelier bestaat geen toekomst.

Voor de meeste webshops kost het enkele maanden en meerdere verkoopacties om de motor draaiende te krijgen. Uw potentiele klanten kennen uw webshop nog niet of kleine bugs veroorzaken frictie bij de aankoop. Hoe uniek uw product ook is – uw klant moet uw product eerst vinden en daarna ook echt uniek vinden. En de realiteit is ook dat er online talloze – unieke – alternatieven beschikbaar zijn binnen een enkele klik. U kan het beste voor uw eerste operationele jaar een minimaal even groot budget reserveren voor de exploitatie van uw webshop als de ontwikkeling van uw webshop.

Wanneer een webshop langdurig minder dan 25 verkopen per week realiseert, dan is het moeilijk deze te doen renderen. De traditionele winkelier die er een webshop ‘bij’ doet, bijvoorbeeld, zal steeds minder in staat zijn deze ook daadwerkelijk rendabel te maken. Zijn digitale activiteiten kunnen zich beter richten op het uitbouwen van zijn (lokale) klantrelatie. Veel webshops zijn ook me too producten met een dubieuze meerwaarde.

In 2018 zal een grote shake out plaatsvinden van dit type standaard webshops. De groten worden groter en de kleinen verdwijnen of consolideren. Producenten met een relatief lage online présence dienen zeker te overwegen om een bestaande webshop, die goed presteert in zoekmachines, over te nemen. Veel webshopeigenaren zullen echter ondervinden dat hun activiteit niet verkoopbaar is aan een derde partij.

Staat uw webshop te koop?

EMAKERS is geïnteresseerd in de overname van webshops die langer bestaan dan twee jaar en gebouwd zijn op WooCommerce, Magento of Shopware. Contacteer ons wanneer uw webshop aan deze voorwaarden voldoet.

Overweegt u een webshop te kopen?

De overname van een bestaande webshop kan voor producenten een eenvoudige en snelle start betekenen. Uiteraard is het dan wel van groot belang om uw aankoop naar de juiste waarde in te schatten. EMAKERS kan u van advies voorzien of de webshop waarin u geïnteresseerd bent systematisch te analyseren via onze E-commerce Audit of E-commerce Audit Light.

BEZOEK EMAKERS TIJDENS DE VOKA OPEN BEDRIJVENDAG

Voka Open Bedrijvendag is het gróótste eendagsevenement van België. Op de eerste zondag van oktober openen honderden bedrijven de deuren voor het grote publiek: van 10 tot 17 uur kunnen bezoekers ontdekken hoe hun favoriete producten gemaakt worden, hoe bedrijven te werk gaan, waar hun buur werkt.

TIP: VERHOOG DE VINDBAARHEID VAN UW WINKELS OF VERDELERS

Terwijl steeds meer consumenten voor de volle 100% gaan voor het gemak van een online aankoop, leeft de offline wereld volledig op voor productaankopen waarbij de beleving of de kwaliteit van het product een essentiële rol spelen. Dit weerspiegelt zich bijvoorbeeld in de opkomst van exclusieve flagship stores en gespecialiseerde boetiekjes.

Veel makers en fabrikanten tonen op hun eigen website een kaart met daarop hun verkooppunten, eventueel vindbaar op productcategorie of postcode. Deze zogenaamde store locators hebben een belangrijke functie in het vindbaar maken van het assortiment in de offlinewereld. Om een dergelijk kaartje te integreren zijn er talloze kaarttoepassingen en is het in de meest technologische platformen ook mogelijk om Google Maps rechtstreeks te integreren.

Nieuwe generatie van geavanceerde kaarttoepassingen

Met Place.Guru (Made in Belgium) is een geheel nieuwe en sterk geavanceerde generatie van kaarttoepassingen ontstaan. Eén waarbij de plaatsen centraal staan en niet de kaart. Zo kan een locatie (bijvoorbeeld een tea room, lingeriewinkel, of museumboetiek) worden aangemaakt, waarna deze eenvoudig op verschillende kaarten herbruikt kan worden. Wordt de plaats aangepast, dan is dit zichtbaar op alle kaartjes waar de plaats deel van uitmaakt. U bepaalt wat u vertelt over de locatie en welk foto’s en video’s u toont. Uiteraard kan u deze locaties vervolgens eenvoudig gebruiken als store locator (met de door u gewenste styling), maar daarbovenop kan u deze plaatsen eenvoudig hergebruiken in andere kaarten. Denk bijvoorbeeld aan toepassingen zoals contentmarketing (met artikelen zoals “De 10 hipste adresjes in Amsterdam voor kookgerei”) of samenwerkingen met bloggers en andere influencers, die uw locaties kunnen overnemen bij hun blogs over uw producten.

Logo-Place-Guru
Voorbeeld Place Guru

EMAKERS kan u helpen uw kaarten in te richten in samenwerking met uw verkooppunten. We nemen u het werk uit handen en uw kaarten blijven altijd up-to-date. Contacteer ons voor meer informatie.

TWINKLE 100 2017: NEMEN BUITENLANDSE WEBSHOPS NEDERLAND OVER?

In Nederland is op donderdag 21 september tijdens de Shopping Today conferentie te Utrecht de jaarlijkse Twinkle 100, het overzicht voor de Nederlands e-commerce, gepubliceerd. Met een omzet van 950 miljoen euro is Bol.com wederom de leider in de Twinkle 100. In 2016 steeg de omzet van Bol.com (inclusief marktplaats) met maar liefst 200 miljoen euro. Het gat met de nummer 2, CoolBlue, werd groter – alhoewel Coolblue het afgelopen jaar wel harder groeide.

EMAKERS werkt samen met verschillende sectororganisaties en is actief lid van VOKA (Vlaams netwerk van ondernemingen) en Feweb (Federatie van webbureaus).

© 2016 - 2019 EMAKERS. Algemene voorwaarden & privacybeleid.