VERSCHILLENDE TYPEN AFFILIATES

Affiliates komen in verschillende typen en maten. Zo zijn er bijvoorbeeld prijsvergelijkers, aanbieders van kortingsbonnen, aanbieders van cashback, bloggers en andere content producenten en affiliates die zich voornamelijk richten op e-mail marketing. Ieder type affiliate kent zijn voor- en nadelen. Welke het beste bij u past, hangt mede af van uw merkbeleid en bekendheid.

Bloggers, videomakers en sociale media helden vormen in aantal waarschijnlijk de grootste, en meest begeerde, groep affiliates. Zij hebben meestal een significante stem in hun community en kunnen uw product een stevig podium bieden. Dit type affiliates is meester over termen zoals SEO, Google Analytics, reviews, enzovoort. Zij werken vaak voor meerdere merken en kennen ook een zekere merkgetrouwheid. Er zijn weinig redenen om niet met dit type affiliates te werken.

Prijsvergelijkers, aanbieders van kortingsbonnen of andere deals vergen een stuk voorzichtigere aanpak. De meeste checkouts bevatten vandaag de dag de mogelijkheid om een kortingscode in te vullen, met als resultaat dat consumenten massaal deze codes gaan googlen. Terwijl de content poducenten mensen geïnteresseerd maken in uw producten, kan dit type affiliates er voor zorgen dat de aankoop ook daadwerkelijk tot stand komt. Helaas zijn er veel van dit type affiliates die middels nepcodes met gigantische kortingen uw toekomstige klant aantrekken en vervolgens naar u doorverwijzen. Dit zijn malafide praktijken die de klant zijn merkbeleving kwaad kan doen.

Een andere vorm van affiliates die een zorgvuldige aanpak verlangen zijn zij die vooral bezoekers aantrekken via zoekmachines. In algemene zin adviseren wij u eerst uw SEO en SEA te optimaliseren voordat u met affiliates begint te werken. Immers: wanneer deze affiliates de zoekmachines van u overnemen betaalt u de facto meer dan u zou moeten. Als het voor hen rendabel is om SEA in te zetten voor uw product, dan zou u dat zelf goedkoper moeten kunnen. Ook riskeert u dat uw betaalde zoektermen duurder worden, omdat uw eigen affiliates tegen u opbieden. Zij adverteren bijvoorbeeld met zoekwoorden zoals uw merknaam aangevuld met het woord korting, kortingscode, coupon, deal, enzovoort.

REVIEWS, INFLUENCERS EN AFFILIATE MARKETING

Influencers zijn de hype van het moment. De term influencer refereert meestal naar individuen met een hoog bereik binnen een specifieke gemeenschap. Velen hebben dit bereik verworven met behulp van sociale media, soms in combinatie met een (eigen) blog of (Youtube) videokanaal.

Lees verder

HOE SELECTEERT U DE JUISTE INFLUENCER- OF AFFILIATE?

Influencer- of affiliate marketing is meestal een goed idee wanneer uw merkbekendheid bij de beoogde doelgroep nog niet hoog is. Wanneer uw bekendheid bij de doelgroep wel hoog is, dan zou deze ook zonder doorverwijzing bij u terecht kunnen komen. Via influencers of affiliates doorverwezen klanten zouden uw marge dan verminderen.

Lees verder

VERGOEDING VAN AFFILIATES

Affiliates zijn individuen of bedrijven die uw onderneming of een specifiek product promoten. Wanneer zij iemand naar u doorverwijzen en u realiseert een verkoop, dan ontvangen zij doorgaans een commissie.

Lees verder

WORD LID VAN ONS INFLUENCER- EN AFFILIATE NETWERK

EMAKERS werkt voor merken in talloze categorieën en is daarom altijd op zoek naar ware merkambassadeurs. Bent u geïnteresseerd in een aantrekkelijke commissie en occasionele exclusieve content en promoties voor uw lezers?

Lees verder

REVIEWS

Stel uzelf voor u bent op zoek naar een auto. U heeft er een die binnen uw budget en persoonlijke voorkeuren past. Maar u nog aarzelt over de aankoop. U spreekt met een vriend die eigenaar is van exact dezelfde auto. Hij vindt ‘m geweldig. Alle twijfels verdwijnen. E-commerce reviews zijn het equivalent van een persoonlijke aanbeveling.

Lees verder

EMAKERS helpt producenten met het behalen van hun e-commerce doelstellingen. We kunnen dit doen van A tot Z.

Wenst u een bezoek aan ons magazijn?