Vrijwel iedere onderneming is reeds aanwezig online. U heeft wellicht een eigen web site met uw productengamma, of bijvoorbeeld een profielpagina op social media zoals Facebook of Twitter.

Wanneer u nog niet gestart bent met de verkoop van uw producten via internet, dan kan u dat overwegen voor verschillende redenen:

  • Een verhoging van de bedrijfsomzet is uiteraard meestal de grootste drijfveer achter e-commerce. Online verkoop stijgt jaar naar jaar, grotendeels ten koste van andere verkoopkanalen. Wanneer u dus niet uw producten online te koop aanbiedt, dan verliest u een deel van de markt. Vervolgens kan u er voor kiezen uw traditionele afnemers te ondersteunen in hun e-commerce, rechtstreeks aan uw eindklanten te verkopen, of voor een hybride versie te kiezen. Dergelijke operaties versterken tevens uw merk, omdat u meer controle zal krijgen over de productafbeeldingen en beschrijvingen die u potentiële klant online zal tegenkomen.
  • Legio van fabrikanten kiezen er voor om online niet te verkopen, bijvoorbeeld omdat zij een zeer complex en vaak 'op maat' productengamma exploiteren. Voor deze fabrikanten kan het accent van e-commerce bijvoorbeeld in de service naar professionele partners of eindklanten liggen. Een 'premium' service zoals een 24x7 helpdesk is wellicht voor een individuele dealer niet haalbaar, maar voor uw hoofdkantoor wel. Dit type bedrijven kan er bijvoorbeeld ook voor kiezen om zich online te richten op leadgeneratie (voor uw verkoopteam) of om standaard herhaalaankopen zoveel mogelijk via de web site te laten plaatsvinden.
  • Tot slot biedt direct contact met de consument of zakelijke eindklant uiteraard een grote kans om meer klantinzicht te verkrijgen. Traditioneel staat de fabrikant verder van de eindklant. Met behulp van directe verkoop kunnen fabrikanten hun klanten beter leren kennen met als doel de producten en diensten beter op hen af te stemmen.

Wanneer u geïnteresseerd bent om de mogelijkheden in uw specifieke situatie te bespreken, dan kan u ons altijd contacteren voor een vrijblijvend gesprek op uw locatie. Indien u een dergelijk gesprek in uw situatie nog te vroeg vindt, dan kan u ons tevens contacteren voor een checklist of leest u eerst rustig meer over de mogelijkheden van e-commerce op deze website.