BING ADS (SEA)

Bing Ads zijn de betaalde zoekresultaten in de zoekmachine Bing van Microsoft (SEA). Deze advertenties zijn aangeduid met “Advertentie”. Bing is de standaardzoekmachine voor de internetbrowsers van Microsoft (Internet Explorer en Edge) en ook de zoekmotor achter Yahoo.

Terwijl Google de laatste jaren vrijwel een monopolie had als zoekmachine is het marktaandeel van Bing stilletjes gegroeid. In Nederland en België kent Bing nu een marktaandeel van respectievelijk 9 en 12 procent. In Engeland wordt al een kwart van de zoekopdrachten via Bing verwerkt. In de VS komt het marktaandeel uit op meer dan 30 procent. Daar is zoekmachine goed voor 5 miljard maandelijkse zoekopdrachten.

Wereldwijd marktaandeel Bing Ads

BING ADS CAMPAGNEAANPAK

De werking van Bing Ads is vrijwel identiek aan het veel grotere Google Adwords. Met Bing Ads kan u zoekwoorden definieren op basis waarvan uw advertenties worden getoond.

Bing Ads gebruikt, evenals Google Adwords, de combinatie van het maximale bod van de adverteerder per klik op de advertentie (PPC) en het zogenaamde doorklikratio van de advertentie (CTR) om te bepalen hoe vaak een advertentie wordt getoond. Deze methodiek motiveert adverteerders om goede advertenties te schrijven en alleen te bieden op relevante zoektermen.

Met een Bing Ad campagne kan u snel bezoekers naar uw website trekken. U betaalt alleen voor advertenties waarop wordt doorgeklikt. Een zoekwoordenanalyse en doordachte campagneplanning helpt u het beste resultaat te behalen. U kan er ook voor kiezen om een volledig op prestatie gebaseerde samenwerking aan te gaan met een partner als EMAKERS.

WAT IS ZOEKMACHINEMARKETING?

Zoekmachines zijn voor de meeste e-commerce ondernemingen een belangrijke bron van nieuwe klanten. Wanneer uw aanbod voorkomt in de zoekresultaten, dan heeft u de mogelijkheid de gebruiker te converteren tot klant. Om uw aanbod prominent voor te laten komen, kan u de zoekmachine 'helpen' met de content die u aanbiedt en adverteren. Die combinatie is zoekmachinemarketing.

Lees verder

GOOGLE ADWORDS (SEA)

Google Adwords zijn de betaalde zoekresultaten in Google aangeduid met “Ad”. Met Google Adwords kan u zoekwoorden definiëren op basis waarvan uw advertenties worden getoond.

Lees verder

CONTENT MARKETING EN SEO

Bij content marketing wordt content gemaakt en verspreid naar mogelijke klanten. Zoekmachine optimalisatie, ofwel SEO, betreft het analyseren van zoekopdrachten en het (technisch) optimaliseren van een website om bij de relevante zoekopdrachten bovenaan te staan. Content marketing en SEO gaan in de praktijk hand in hand.

Lees verder

WAT BRENGT DE TOEKOMST VOOR SEO?

Het aandeel traditionele zoekopdrachten daalt sterk. De #1 positie in Google blijft belangrijk, maar steeds vaker staan er alternatieve resultaten bovenaan de Search Engine Result Page (SERP). Al meer dan de helft van alle opdrachten vindt plaats via een smartphone en ook voice search wint snel terrein.

Lees verder

EMAKERS helpt producenten met het bereiken van hun digitale marketing doelstellingen.

Nieuwsgierig naar meer?